Home

Nederland kent vaak maar een seizoen en dat is het regenseizoen. Dagen dat je niet naar buiten wilt en met een kop thee en fleecedeken op de bank voor de televisie gaat zitten verjuinen. Het lijkt net alsof je in een depressie verkeerd. Zo’n moment heb ik nu, nu ik op de bus sta te wachten die al ruim 10 minuten te laat is. Mijn bed roept, maar ik kan niet terug. Sorry bed, ik moet echt naar school.

Als ik dan eindelijk in de bus zit, lijkt het net alsof het steeds harder begint te regenen. Plassen vloeien omhoog als hij door een regenplas rijdt. Ze komen boven mijn hoofd uit. Gatverdamme. Ik heb dus echt geen zin om uit die bus te gaan en op school aan te komen kakken als verzopen katje. Herkenbaar? Voor mij wel…

Gelukkig biedt de bus wel onderdak van dit meest vreselijke weer wat je je maar kunt bedenken. Ik ga bij mezelf na. Waarom woon ik ook alweer in Nederland? Is er iemand die dit weer fijn vindt? Het zal mij benieuwen. Tot zover dit deprimerende stuk, hoewel het soms nodig is om pessimistisch te zijn. Heerlijk.

image

Leave a Reply

