Home

Haha, wat is het toch prachtig. Net te horen gekregen dat we van zo’n dertig groepjes gewonnen hebben met het ondernemingsplan. Niet dat ik het zo zie zitten om een ondernemer te worden, maar hé, totaal onverwacht wel even een cadeaubon en eeuwige roem in de wacht gesleept. En alsof dat nog niet alles was, hadden we nog een borrel als afsluiting. Een wijntje om de spanning eraf te drinken. Of twee, of drie, of vier…

Op een gegeven moment dacht ik, misschien moet ik maar eens richting huis gaan, gezien de dingen die ik nog moet doen voor school. De weg naar de bus was niet heel moeilijk, totdat ik instapte. Iedereen was nuchter en kwam uit de collegezalen of van het werk. Kom ik daar aan met mijn wazige hoofd. Niet heel prettig.

Om even terug te blikken op mijn eerdere quote deze week van Ozzy Osbourne, klopt het wel met wat hij zegt. Je kijkt overal anders tegenaan als je lichtelijk aangeschoten bent of dronken. Je ziet mensen slapen waarvan je denkt; WAAROM?! En je bent constant op je hoede van de blikken van andere mensen. Zullen ze zien dat ik een aantal wijntjes achter mijn kiezen heb of niet? Zie ik er anders uit dan normaal? Het grappige was nog dat ik een halte eerder uitstapte om naar huis te lopen. Lopen vind ik namelijk heerlijk als ik wat alcohol genuttigd heb. Raar? Weet ik niet. Misschien deel ik die mening met anderen.

Uiteindelijk vind ik het wel een aanrader om een keer in de bus te gaan zitten als je wat aangeschoten bent of volledig dronken. Je ziet dingen die normaal nooit opvallen en legt verbintenissen tussen dingen die je nooit zou leggen als je nuchter zou zijn. Doe mij er nog maar één. Of twee ;).

wijntjes

Leave a Reply

